background

Wyjazd dydaktyczny do Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN

W dniach 25-30 maja 2017 r. 48 uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. Armii Krajowej w Białobrzegach pod opieką nauczycieli wyruszyło autokarem na wycieczkę do Szwajcarii. Po pokonaniu ponad 1300 km turystyczna przygoda rozpoczęła się od zwiedzania jednej ze szwajcarskich metropolii – Zurychu. Przy wyjątkowej przychylności pogody zobaczyliśmy tu siedzibę FIFA, kościół Sankt Peterskirche, pomnik Ulricha Zwingli, Lindenhof. Następnie przejechaliśmy do hotelu w okolicach Genewy. Po wypoczynku rozpoczęliśmy 3 dzień naszej eskapady, który był głównym celem wyjazdu – zajęcia w Instytucie CERN.

W godzinach 9.00-15.00 podzieleni na grupy wraz z naukowymi przewodnikami szukaliśmy tym centrum cząstki elementarnej. Po południu podziwialiśmy atrakcje Genewy: fontannę Jet d’Eau, zegar kwiatowy, Promenade des Bastions, dzielnicę organizacji międzynarodowych, m.in. siedziby ONZ oraz MCK. Czwarty dzień wycieczki miał charakter turystyczny. Najpierw przejechaliśmy do centrum sportów zimowych Chamonix-Mont Blanc, gdzie kolejką wjechaliśmy na szczyt Aigulle du Midi na wysokość 3800 m. Następnie przejechaliśmy do Montreux, gdzie odbyliśmy rejs po Jeziorze Genewskim na trasie Montreux-Chateux de Chillon – Lausanne. W ostatnim dniu wycieczki w drodze powrotnej do Polski przejechaliśmy do Neckarsulum, gdzie znajduje się Fabryka Audi. Poznaliśmy tam najnowocześniejsze technologie produkcji aut. Fizycznie zmęczeni, lecz wypoczęci psychicznie, pełni wrażeń i wspaniałych wspomnień zachęcamy do zapoznania się z dołączoną fotorelacją!
Uczestnicy

2017  Liceum Ogólnokształcące im. Armii Krajowej w Białobrzegach   globbers joomla templates